Counters

Sunday, January 03, 2010

آيا انسان اشرف مخلوقات است؟

همانطور كه ميدانيد ما قبلا در يك دنياي ديگر بوده ايم و در آن دنياي قبلي گول ادعاي شيطان را خورديم و به دو دسته موجودات سركش ( انسانها - جنها ) و دو دسته موجودات مطيع و تسليم (ملائك - جمادات و حيوانات) تقسيم شديم. ملائك فريب شيطان را نخوردند اما جمادات فريب شيطان را خوردند ، اما بلافاصله توبه كردند. جنها و انسانها توبه نكردند. جنها بيشتر به سمت شيطان گرايش دارند و انسانها كمتر از جنها به سمت شيطان گرايش دارند. خداي قادر توانا اين دو گروه را از بهشت بيرون كرد و به آسمان يكم تبعيد كرد تا تحت يك آزمايش ( آخرين آزمايش) قرار گيرند . انسانها در كره زمين آزمايش مي شوند و جنها در محدوده آسمان يكم آزمايش مي شوند. جنها مي توانند در محدوده آسمان يكم حركت كنند و نشانه هاي خدا در آسمان و زمين را ببينند و به سمت خداي يكتا گرايش پيدا كنند. هر انساني در بدو تولد يك جن همنشين با او نيز متولد مي شود. جنها نماينده ايده هاي شيطان هستند و در طول زندگي ، جنها وسوسه هاي شيطان را به ما القا مي كنند و مدام در ذهن ما مشغول وسوسه و ترغيب به انجام گناهان هستند. انسانها به طور متوسط 70 سال عمر مي كنند اما جن همنشين انسان بعد از مرگ انسان آزاد مي شود و چند هزار سال ديگر عمر مي كند. انسانها از بدو تولد يكتاپرست به دنيا مي آيند اما جنها از بدو تولد شيطان پرست به دنيا مي آيند . به همين خاطر خدا سن زيادي به جنها اعطا كرده است تا كه فرصت بيشتري براي برگشت به سوي خدا داشته باشند.

خيلي از مردم نمي دانند كه چرا ما به زمين آمده ايم. نميدانند كه چرا خدا دستور به سجده ملائكه بخاطر آدم داد. بر اين اساس فكر ميكنند كه انسان از ملائك بالاتر است و اشرف مخلوقات است. اما اين ايده كاملا اشتباه است. انسان هيچوقت از ملائك بالاتر نيست. انسان اگر از ملائك بالاتر بود ، وضعش اين نبود. خداي مهربان در آيه اي از قرآن بيان ميدارد كه آدم و حوا بوسيله وسوسه شيطان از بهشت رانده شدند. آنها فكر كردند كه شيطان راست ميگويد. شيطان به آنها گفت : پروردگارتان فقط به اين دليل شما را از اين درخت منع كرد، که شما را از فرشته شدن و دست يافتن به حيات جاودان بازدارد." همانطور كه مي بينيد فرشته شدن ( تكونا ملكين ) يكي از آرزوهاي آدم و حوا بوده است و اين خود نشان ميدهد كه مقام آدم از مقام فرشتگان بالاتر نيست. فرشتگان هيچوقت از امر خدا سرپيچي نمي كنند اما آدم و حوا كردند. يك فرد با پاكي و ترس از خدا مزيت پيدا مي كند.

[7:20] فوسوس لهما الشيطن ليبدي لهما ما وري عنهما من سوءتهما وقال ما نهكما ربكما عن هذه الشجرة الا ان تكونا ملكين او تكونا من الخلدين

[7:20] شيطان آنها را وسوسه کرد، تا بدن هايشان را که بر آنها پوشيده بود، نمايان کند و گفت: "پروردگارتان فقط به اين دليل شما را از اين درخت منع كرد، که شما را از فرشته شدن و دست يافتن به حيات جاودان بازدارد."