Counters

Sunday, January 03, 2010

فرصتى براى به يادآوردن خدا: قبل ازخوردن، نام خدا را ذکر کنيد. استفاده از تمام فرصت ها براي ياد کردن از خدا.

يكي از جنبه هاي پرستش خدا ذكر و به ياد داشتن هميشگي خداست. خيلي از مردم اين جنبه از پرستش را فراموش كرده اند. خداي قادر متعال روزي پنج نماز براي ما گذاشته است تاكه روزي پنج بار خدا را بياد آوريم. يك اصل در قرآن وجود دارد و آن اين است كه : هر آنچه كه بيشترين تقدس را در ذهن شما دارد ، و بيشتر از همه دوستش داريد ، خداي شماست. ما بايد خداي قادر متعال را مدام در ذهن خويش داشته باشيم . خدا را هميشه به ياد داشتن مثل يك سپره براي دوري از گناهان. به همين خاطر خداي مهربان ميفرمايد كه قبل از ذبح و غذا خوردن ، خدا را ياد كنيد و او را به خاطر نعمتهايش سپاس گوييد.

[6:119] وما لكم الا تاكلوا مما ذكر اسم الله عليه وقد فصل لكم ما حرم عليكم الا ما اضطررتم اليه وان كثيرا ليضلون باهوائهم بغير علم ان ربك هو اعلم بالمعتدين

[6:119] چرا از آنچه نام خدا بر آن ياد شده است، نمي خوريد؟ او آنچه را برايتان حرام است، با جزئيات کامل بيان کرده است، مگر آنکه ناچار شويد. درواقع، بسياري از مردم بدون دانش، با عقايد شخصي خود، ديگران را گمراه مي کنند. پرورگار تو از متجاوزان کاملا آگاه است.

حتي اگر در آينده قصد انجام كاري را داريد ، بگوييد كه اگر خدا بخواهد. اينجوري مدام در همه چيز خدا را به ياد داريد و مثل يك سپر دفاعي در مقابل شيطان عمل خواهد كرد.

[18:23] نگو كاري را در آينده انجام خواهي داد،

[18:24] بدون آنكه بگويي: "به خواست خدا."* اگر فراموش كردي، فورا پروردگارت را به ياد آور و بگو: "باشد كه پروردگارم مرا ارشاد كند تا بار ديگر بهتر عمل كنم."

بعضي ها منظور از ذكر و ياد خدا را كج فهميده اند. مثلا يك تسبيح دستشان ميگيرند و مدام الله اكبر مي گويند. اما اگر وقتش برسد ، غيبتهاي خويش را هم پشت سر دوستان و مردم ميكنند. اين نشان ميدهد كه ذكر آنها از خدا فقط تقليد كوركورانه است. تقليد كوركورانه هميشه كارها را خراب ميكند. ذكر و نام خدا بايد آگاهانه باشد ؛ نه اينكه براي خواب كردن خود و رياكاري به كار رود. ذكر و ياد خدا يعني اينكه اگر چيزي فروختي و يا خريدي ، خدا را در نظر داشته باشي. اگر به مهماني رفتي ، خدا را به ياد داشته باشي و غيبت نكني و از خدا بترسي و هزاران اگر ديگر.