Counters

Sunday, January 03, 2010

مجددا دقت کنيد که به چه چيز حق تقدم مي دهيد (داستان)

بايد دقت کنيد که چه چيز را در راس قرار مي دهيد در زندگي دنيا. آيا بدست آوردن مال دنيا و ماشين مدل بالا براي شما مهم است يا كمك به فقرا و خويشاوندان.

[17:18] من كان يريد العاجلة عجلنا له فيها ما نشاء لمن نريد ثم جعلنا له جهنم يصلها مذموما مدحورا

[17:18] هر كس اين زندگي زودگذر را انتخاب كند و به آن اولويت دهد، ما فورا هر آنچه را كه تصميم بگيريم به او خواهيم داد، سپس او را به جهنم محكوم مي كنيم، جايي كه تا ابد زجر مي كشد، حقير و شكست خورده.

[18:46] المال والبنون زينة الحيوة الدنيا والبقيت الصلحت خير عند ربك ثوابا وخير املا

[18:46] پول و فرزندان لذت هاي اين دنيا هستند، اما اعمال پرهيزكارانه از جانب پروردگارت پاداشي جاودانه و اميدي بسيار بهتر در بر دارد.

داستان واقعي (اسم غير واقعي) :

سعيد در خانواده فقيري متولد شده بود. پدر و مادرش از نظر مالي بضاعت چنداني نداشتند. پدرش روزي فقط چند هزار تومان كاسب بود و با همين پول زندگي ساده اي را مي گذراندند. سعيد آدم درسخواني بود و بالاخره وارد دانشگاه شد. با تلاش پدر و مادرش مدرك مهندسيش را اخذ كرد و مشغول كار شد . اما سعيد ، سعيد قبلي نبود. زيرا او در فكر بدست آوردن ماشين آخرين مدل بود. او در فكر گرفتن يك زن با كلاس بود. به همين خاطر پولي كه بدست مي آورد را مدام ذخيره ميكرد و چيز قابل توجهي به پدر و مادرش نميداد. پدر و مادر براي او زحمت كشيده بودند و سعيد مي بايست به آنها كمك ميكرد. سعيد با توجه به اينكه پول خوبي بدست مي آورد ، ولي مشكلاتش چند برابر شده بود. زيرا او در فكر خريدن ماشين مدل بالا و خانه چند صد متري و مد روز بود . حتي زكات اموال بدست آورده را هم پرداخت نميكرد. غافل از اينكه دنيا همينجوري نمي ماند و هميشه شرايط بر وفق مراد نيست. چند سال بعد زن گرفت ، زنش آدم با ايماني نبود و بيشتر به ظواهر زندگي اهميت مي داد. خرجهاي زيادي دست سعيد مي گذاشت ،از قضاي روزگار سعيد كارش كساد شد. بعد از مدتي با زنش اختلاف پيدا كرد و زنش تقاضاي مهريه اش را كرد و سعيد دارو ندارش را از دست داد. بايد دقت کنيد که چه چيز را در راس قرار مي دهيد . اگر ماديات و ظواهر زندگي را در راس امور زندگي خويش قرار مي دهيد ، بعد از مدتي به زمين مي خوريد. اين قاعده دنياست. براي همه اينجوري بوده است و خواهد بود. اگر مي خواهيد كه به زمين نخوريد ، ماديات و ظواهر زندگي را در راس امور قرار ندهيد.

[18:46] پول و فرزندان لذت هاي اين دنيا هستند، اما اعمال پرهيزكارانه از جانب پروردگارت پاداشي جاودانه و اميدي بسيار بهتر در بر دارد.